Habil Köroğlu NORMAL

-

İletişim

Web Sitesi :
Telefon :

Kariyer

Eğitimlerim

Üye Hakkında

Sorduğu Sorular (2)

Hava Türbülansı Nedir ? Türbülansa Ne Sebep Olur?

Etiketler : türbülans
Çözülmedi
İzleme 291

  • Merhabalar, Uçak ile yolculuk yapan bir çok kişinin merak ettiği bir soru. Türbülans, hava akışının bozulması nedeniyle uçağın sallanması anlamına gelir. Uçağın stabil bir şekilde uçabilmesi için kanatların altından ve üzerinden akan hava akımlarının düzenli olması gerekir. Bazı hava olayları sonucunda bu hava akımları bozulabilir ve hava boşlukları oluşabilir. Bu durumlarda da türbülans yaşanır. Rüzgar, fırtına, yüksek hızlı hava akımları, yakınlardaki yüksek zirveler, aşağı ve yukarı hava hareketleri, havadaki sıcaklık değişimlerinin rüzgar hızını etkilemesi gibi durumlar türbülansa sebep olabilir. Türbülansın oluşmasında tek bir sebep değil, birçok etmen vardır. Türbülans isimleri de bu etmenler doğrultusunda şekillenir. Örneğin açık hava türbülansı, sıcaklık sapması türbülansı ve hamle türbülansı gibi. Uçaklar dizayn ve tasarım aşamasında türbülans veya benzeri hava şartları düşünülerek belirli test aşamalarından geçmektedir.

Oyun dünyasını ekran kartlarının bitlerinden ziyade VRAMlerini zorlamaya iten ne oldu? Sizce oyunlar sırada hangi alanda büyük atılımlar gerçekleştirecek?

VRAM

Etiketler : vram oyun game
Çözülmedi
İzleme 364

  • ekrandaki objelerin çokluğu ve sıklığı, özellikle kaplama kaliteleri ve yeni çıkan oyunlarda detayların daha iyi görünmesini sağlayan polygon sayısının yüksek olması(kaplama kaliteside bunu etkiliyor tabi) direk vram a yüklenen unsurlardır. Bunları üst seviyede tutup çözünürlüğü 2k yahut 4k yapınca vram düşükse doğal olarak boyut yetmiyor. Sahne de bir karakter düşünün bunun üstündeki kıyafet ve derisinin kaplamaları ne kadar yüksek ve detaylı ise o kadar çok vram a anlık yükleme yapar. Bunu bir sürü karakter ve bütün ekrana yansıyan canlı cansız objeler için düşünebilirsiniz. yine bahsettiğim gibi bu örnek karakterin üzerindeki polygon(kare yüzeyler) sayısı da buna etki. Hani hep diyoruz ya artık oyunlar gerçek gibi şuna bak yahu :) işte o gerçekçiliği ilk sırtlanan vram, tabi veri akışı vs ekran kartı işlemcisi, bit hızı vs ayrı konular. bunun dışında ne kaldı diyeceksiniz olmazmı tonla şeyler var, efektler, vfx ler, mekanikler ve daha bir çok şey. Bunlar bildiğim kadarı ile daha çok ekran kartı işlemcisinin hızına bağlı. Tabi işlemci güçlü ve vram de yüksek ise bütün hepsini en yüksek ayarlarda kasmadan oynatır. Benim bildiklerim böyle yanlışım veya eksiğim varsa düzelten arkadaşlara teşekkürler. Bunun dışında daha tecrübeli bir arkadaşımda şu bilgileri ekledi : Motorun yapisina göre degiskenlik gosteren durumlar bunlar yeni nesil de istedigin process I vram bellegine gönderebilirsin ama yuksek kalitede ki ogeleri belli standartlarda kullanmak gerekiyor bunlarda asim limitlerini sabitlemek gerek.. Bu is genel duzeyde hangi oyun yapisina turune bagli olarak terminolojik yapisina göre degisir. - Engin Yüksel

İletişim

Web Sitesi :

Telefon :

Kariyer

Eğitimlerim

Üye Hakkında